„Menirea firească a școlii nu e să dea învățătură, ci să deștepte cultivând destoinicirile intelectuale în inima copilului, trebuința de a învăta toată viața.” (Ioan SLAVICI n. 1848 – d. 1925)
Erasmus+„Outdoor Education and Teaching Methodology” (2020-1-UK01-KA201-078965)
Atunci când distracţia şi jocurile se mută în aer liber, la fel se poate întâmplă şi cu matematica.
Aveți nevoie de o prelată pe care să scrieți numere și să faceți câteva orificii pe suprafața ei.
Noi am avut numere de la 1 la 14. Copiii trebuie să ducă mingea, fără ca ea să cadă, în funcție de ce sarcină primesc. De exemplu:
– crescător de la 1 la 14;
– descrescător de la 14 la 1;
– pe numerele pare sau pe cele impare etc
Lectiile în aer liber au multiple avantaje: îmbogățirea abilităților fizice și lingvistice, dezvoltarea încrederii în sine și creșterea interesului față de învățare. Prin astfel de activităţi copiii pot exersa sau îşi pot însuşi cunoştințe noi, învață să respecte instrucțiuni, să se asculte unii pe alții, să lucreaze în echipă, formulează idei, își dezvoltă coordonarea, cooperează.