ACTIVITĂȚI EXTRAȘCOLARE
PROGRAMUL ACTIVITĂȚILOR EDUCATIVE ȘCOLARE ȘI EXTRAȘCOLARE
ANUL ȘCOLAR 2021-2022
Semestrul II
21 februarie 2022 – activitate cu clasele V – VIII împreună cu Poliția pentru prevenirea criminalității
3 februarie 2022 – Ziua internațională a cititului împreună la Vulcana-Băi
Nr.
crt. |
Denumirea și tipul acțiunii | Domeniul educativ | Data/perioada | Loc de desfășurare | Responsabili | Parteneri | |
1. | ,,A fost odată ca-n povești…“ – comemorare Eminescu – șezătoare literară, concurs de cultură generalăe;ti |
Educație pentru valori |
15 ianuarie 2022 | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus Grădinițe |
director/
consilierul educativ/ educatoarele/ învățătoarele |
elevi, preșcolari, părinți, bunici, | |
2. | ,,Uniți în cuget și-n simțiri!“ – dezbatere, prezentări PPT, Hora Unirii |
Educație pentru valori |
21 ianuarie 2022 | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus Grădinițe |
consilierul educativ/
diriginții/ învățătorii/ educatoarele |
elevi, preșcolari, părinți, preoți | |
3. | „Ziua Internațională a Nonviolenței în Școli” (30 ianuarie) – dezbateri, prezentări PPT | Educație pentru valori | 31 ianuarie – 4 februarie 2022 | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus Grădinițe |
consilierul educativ/
diriginții/ învățătorii/ educatoarele |
elevi, preșcolari, părinți, | |
4. | „Ziua Internațională a Cititului Împreună” (ZICI) | Educație pentru timpul liber | 2 februarie 2022 | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus Grădinițe |
diriginții/ învățătorii/
educatoarele |
elevi, preșcolari, părinți, | |
5. | ,,Strada – un pericol?“– săptămâna educației rutiere/ dezbateri, acțiuni de circulație rutieră |
Educație rutieră |
21-25 februarie 2022 | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus |
director /
prof. George-Octavian DINCĂ |
elevi, părinți, reprezentant poliție | |
6. | ,, Mărțișorul, bucuria primăverii“ – ateliere de lucru, concurs, expoziții |
Educație pentru timpul liber |
01 martie 2022 | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus Grădinițe |
consilierul educativ/
diriginții/ învățătorii/ educatoarele |
elevi, preșcolari, părinți, bunici | |
7. | ,,Ce dragă-mi este mama!“ activități sala de clasă |
Cultural-artistice/ Comemorative/ Aniversare / |
8 martie 2022 | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus Grădinițe |
consilierul educativ/
diriginții/ învățătorii/ educatoarele |
elevi, preșcolari, părinți, bunici | |
8. | ,,Alege, este dreptul tău!“ – aplicarea de chestionare despre alimentația sănătoasă, statistici, dezbateri |
Educație pentru sănătate |
Martie 2022 | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus |
prof. Daniela-Maria ANASTASE
prof. Valeria-Ștefania NEMUȚ |
elevi | |
9. | ,,Protejați pădurea, protejați pământul!“ – parade costumelor eco, expoziție de desene, concurs ppt-uri |
Ecologice și protecția mediului
|
aprilie 2022 | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus Grădinițe |
prof. Raluca-Elena CÎRNARU/
învățătorii/ educatoarele |
elevi, preșcolari, părinți | |
10. | ,,Tradiții și obiceiuri Pascale“ – ateliere de lucru, expoziții |
Cultural-artistice/ Comemorative/ Aniversare / |
aprilie 2022 | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus Grădinițe |
consilierul educativ/
diriginții/ învățătorii/ educatoarele |
preșcolari, elevi, părinți, | |
11. | ,,Luna florilor“ – concurs de decorare a sălilor de clasă |
Cultural-artistice/ Comemorative/ Aniversare / |
mai 2022 | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus Grădinițe |
consilierul educativ/
diriginții/ învățătorii/ educatoarele |
elevi, preșcolari, părinți | |
12. | ,,9 Mai – Ziua Europei“ – panouri, mape tematice, dezbateri |
Educație pentru timpul liber |
9 mai 2022 | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus Grădinițe |
prof. Raluca-Elena CÎRNARU/
prof. Maria-Manuela GHEORGHE/ educatoare |
elevi, preșcolari, părinți, bunici | |
13. | ,,1 Iunie – Ziua Internațională a Copilului“ – activități recreative, jocuri ale copilăriei, excursii |
Cultural-artistice/ Comemorative/ Aniversare |
31 mai 2022 | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus Grădinițe |
consilierul educativ/
diriginții/ învățătorii/ educatoarele |
elevi, preșcolari, părinți, bunici | |
14. | „Ziua eroilor” – program artistic |
Cultural-artistice/ Comemorative/ Aniversare |
2 iunie 2022 | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus Grădinițe |
prof. Raluca-Elena CÎRNARU/ consilierul educativ/
diriginții/ învățătorii/ educatoarele |
elevi, preșcolari, părinți, bunici, preoți | |
15. | Educație juridică
– Consumul de droguri – Democrație și societate – Traficul de persoane |
Educație juridică |
Iunie 2022 | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi | Consilier educativ | judecător
elevi V- VIII |
|
16. | „Pe tărâmul basmelor” – concurs județean de creație literară și creație plastică, |
Concursuri |
decembrie-aprilie 2022 | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus |
prof. Rodica DOBRESCU
prof. Silvia CRUCERU |
Primăria Comunei Vulcana-Băi | |
17. | ,,Un mediu mai curat!“– Ziua Mondială a Mediului |
Educație civică |
5 mai 2022 | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus Grădinițe |
director/
consilier educativ/ educatoarele/învățătorii/profesorii |
elevi, preșcolari, părinți, bunici | |
18. | ,,La revedere, școală dragă!” – festivități de sfârșit de an școlar | 10 iunie 2022 | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus |
director/consilier educativ | elevi, preșcolari, părinți, | ||
19. |
Exercițiu de alarmare în caz de incendiu/ cutremur |
Educație pentru securitate personală |
lunar | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus |
prof. Octavian-George DINCĂ | elevi, reprezentant Poliție locală | |
20. |
Suntem alături de voi – activități cu copii cu părinți plecați în străinătate |
Voluntariat |
lunar | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus Grădinițe |
director/
consilier educativ/ educatoarele/învățătorii/profesorii |
elevi, preșcolari, Consiliul elevilor | |
21. | Proiecte eTwinning
6.What Will I do in the Future? 11.To Infinity! 14.Dealing With Online Education and Stress 16.Our Pets!
|
Educație interculturală
– Utilizarea platformelor online. – Dezvoltarea încrederii în sine și a conștiinței de sine. – Dezvoltarea spiritului de echipa si a abilităților de cooperare. – Creșterea toleranței față de celelalte culturi și respectarea trecutului acestora. – Învățarea și descoperirea de animale de companie, sărbători naționale. – Educația online – avantaje / dezavantaje) |
Conform graficului | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus Grădinițe |
Prof. Maria-Manuela GHEORGHE
Cadrele didactice responsabile pentru fiecare proiect |
elevi, părinți, bunici | |
22. | Outdoor education and teaching methodology (proiect Erasmus+ KA2) | Educație interculturală
– Realizarea de activități în aer liber. – Cooperare și dialog intercultural prin mobilități ale elevilor în Țara Galilor și Grecia.) |
Conform graficului | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus |
Prof. Maria-Manuela GHEORGHE | elevi, părinți, bunici | |
23. | Online school_space for education innovation.eu
(proiect Erasmus+ KA2) |
Educatie interculturala
Educatie digitala – Realizarea de activități digitale – Cooperare și dialog intercultural prin mobilități ale elevilor în Italia |
Conform graficului | Școala Gimnazială „Ion MAREȘ” Vulcana-Băi
Școala Gimnazială „Vlad ȚEPEȘ” Vulcana de Sus |
Prof. Sorina PIRVU – coordonator | Cadre didactice, elevi, părinți, bunici |
Director, Consilier educativ,
Prof. Daniela-Maria ANASTASE Prof. Nadia-Alina DUMITRESCU
Patinaj – 20 ianuarie 2022
ANUL ȘCOLAR 2020 – 2021
Activitatea extracurriculară şi extrașcolară s-a bazat pe programul activităților educative primit de la ISJ, la care s-au adăugat activitățile proprii, ea desfăşurându-se sub diverse forme. Demersul educativ derulat în acest an școlar s-a caracterizat prin diversitate (din punct de vedere al tematicilor abordate), complexitate (formele de manifestare au fost diverse: concursuri, panouri expoziționale, campanii, etc.) şi arie largă de extindere. Activitatea educativă s-a desfășurat conform planificării calendaristice prezentate de către diriginți. Aceștia au colaborat cu profesorii claselor şi cu elevii aleși în Consiliul elevilor în vederea prevenirii unor abateri disciplinare. Activitatea educativă a fost centrată pe formarea la elevi a unor atitudini şi comportamente cetățenești raportate la valorile autentice ale democrației. Din cauza contextului pandemic, școala desfășurându-se online în multe perioade din anul școlar, o serie de activități planificate au fost regândite pentru a se putea desfășura în condiții de siguranță. Misiunea cadrelor didactice din școala noastră conjugă eforturile materiale şi umane ale întregului colectiv prin urmărirea îndeplinirii obiectivelor:
- îmbunătățirea procesului instructiv-educativ în toate activitățile desfășurate cu elevii;
- încurajarea competiției, performanței, progresului școlar.
Alegerile din cadrul Consiliului Elevilor au avut loc cu respectarea măsurilor de siguranță impuse de contextul pandemiei Covid-19, componența fiind următoarea:
- Șerban Irina-Alexandra și Popescu Dănuț-Gabriel(clasa a III-a);
- Dumitrescu Alessia Maria și Dobrescu Sergiu-Gabriel(clasa a IV-a);
- Stanciu Alexandru- Georgian și Fășie Asi-Maria(clasa a V-a);
- Bîrlog Antonia și Stîngaciu Nicola(clasa a VI-a);
- Gheorghe Mara-Ioana (PREȘEDINTE) și Dumitru Antonia-Maria (clasa a VII-a A);
- Fășie Alexandru-Christian și Fășie Miruna-Elena (clasa a VII-a B);
- Fășie Andreea și Necșoiu Sebastian (clasa a VIII-a).
Întreaga activitate de coordonare a proiectelor și programelor educative, a urmărit, în principal creșterea prestigiului și calității activității școlii noastre prin acțiunile desfășurate cu elevii si profesorii, prin formele de parteneriat cu inspectoratul școlar și cu reprezentanți ai colectivității locale.
La începutul anului școlar au fost fixate principalele obiective ale activității educative extrașcolare. Desfășurarea activității educative a implicat trei categorii de demersuri, care au fost valorificate la maximum în școala noastră.
– Prima categorie a constituit-o coordonarea și sprijinirea activităților desfășurate în cadrul Consiliului Elevilor;
– A doua categorie este reprezentată prin demersurile special orientate: Orele de consiliere și orientare școlară, educație civica, activități extrașcolare.
– A treia categorie apelează practic la disciplinele școlare din trunchiul comun și la disciplinele din zona celor la decizia scolii, acestea având un potențial ridicat în ceea ce privește educația pentru valori, precum și strategii adecvate în acest scop.
Detaliind prima categorie de demersuri educative este important faptul că pe parcursul semestrului s-a stimulat și valorizat potențialul elevilor prin îndrumarea și sprijinirea acestora în organizarea în cadrul Consiliului Elevilor – alegeri, comisii de lucru. De fiecare dată au fost rezolvate rapid transparent și eficient conflictele apărute între elevi.
Analizând a doua categorie de demersuri educative, este de remarcat faptul că pe parcursul semestrului, temele adoptate în cadrul orelor de consiliere și orientare școlară au fost conform noilor programe. Toți diriginții și-au întocmit, încă de la începutul anului școlar, planificarea orei de consiliere conform noilor norme.
Cel de al treilea demers a avut în vedere ca activitatea curriculară de la clasă să nu fie perturbată de activitățile extrașcolare, încercând în acest fel, ca raportul dintre aceste activități educative să fie în favoarea activităților de la clasa.
ANALIZA SWOT
Puncte tari | Puncte slabe |
– în școală se desfășoară o activitate educativă deosebită, foarte bine proiectată şi desfășurată;
– profesorii diriginți desfășoară lecții moderne pe teme de interes comun; – activitatea comisiei „consiliere şi orientare” este foarte bună; – 100% dintre diriginți au urmat cursul “Consiliere şi orientare”; – școala desfășoară anual activități de tradiție: ex. „Ziua Școlii”, Serbarea de Crăciun, Centenarul unirii etc. – elevii școlii participă cu rezultate foarte bune la concursurile județene şi naționale: concursuri artistice, concursuri de pictură, civice, sportive etc. – școala găsește noi oportunități de afirmare a elevilor: concursuri artistice, literare, civice şi sportive, simpozioane, conferințe naționale şi internaționale ; – elevii sunt antrenați în programe educative derulate în parteneriat cu diferite organizații; |
– activitățile extrașcolare organizate la nivel de clasă se organizează sporadic;
– Consiliul Elevilor funcționează bine, dar fiind unul singur pe ambele scoli este dificil sa se întâlnească lunar; -Pandemia Covid 19 a împiedicat derularea unor activități programate. – uneori dirigintele nu poate colabora cu părinții, pentru că aceștia nu răspund solicitărilor școlii sau lucrează în străinătate; |
Oportunități | Amenințări |
– posibilitatea de a dezvolta activități şi programe educaționale cu diverse instituții şi ONG-uri;
– posibilitatea de a găsi oportunități de colaborare şi dezvoltare de proiecte prin intermediul internetului sau prin intermediul contactelor anterioare; – autonomie în conceperea unei oferte de activități educative care să personalizeze școala şi să-i crească reprezentativitatea la nivel județean şi național. |
– noul statut al activității de consiliere şi orientare, prevăzută în afara planului cadru ;
– lipsa de interes a părinților pentru parcursul școlar al copilului, frecvența, disciplina şi instrucția sa; – posibilitatea migrației școlare, pe fondul crizei economice; – comasarea clasei a VIII-a. |
Activități desfășurate:
- Activitatea de deschidere a noului an școlar(fiecare învățător și diriginte la clasa lui din cauza pandemiei Covid-19);
- Prezentarea actelor normative care reglementează activitatea educativă;
- Repartizarea diriginților/învățătorilor pe clase;
- „Ziua Europeană a Limbilor Străine” (26 septembrie): activități menite să îi încurajeze pe elevi în studierea acestora(prezentări, postere, cărți poștale, filmulețe pe tik-tok, desene);
- Întocmirea bazei de date privind situația disciplinară, absenteismul, delicvența;
- Elaborarea Programului activităților/proiectelor educative școlare şi extrașcolare;
- Întocmirea proiectărilor anuale şi semestriale a activității de consiliere şi orientare/a activităților extracurriculare conform noilor reglementări;
- Întocmirea graficului profesorilor de serviciu pe școală;
- Constituirea comisiei pentru prevenirea şi combaterea violenței în mediul școlar;
- ,,Săptămâna Europeană a Sportului”(octombrie): o inițiativă a Comisiei Europene de promovare a sportului și a activității fizice în întreaga Europă; tema generală a campaniei rămâne „#BeActive”;
- Activitate online cu ocazia sărbătorilor de iarnă în care elevii au transmis urări profesorilor și colegilor;
- Halloween (copiii iubesc costumațiile și personajele de poveste);
- Organizarea Consiliului Elevilor;
- Organizarea Consiliului reprezentativ al părinților;
- Întocmirea graficului de interasistențe la orele de consiliere;
- Programului național „Școala altfel”-online;
- Activități în cadrul proiectului de parteneriat strategic Erasmus+, „Outdoor Education and Teaching Methodology” (2020-1-UK01-KA201-078965), în parteneriat cu școli din România, Grecia, Țara Galilor;
- Acțiuni de prevenire a absenteismului şi abandonului şcolar, de ameliorare a disciplinei școlare(la fiecare clasă);
- Acțiuni de prevenire a consumului de droguri, a delicvenței juvenile, a traficului de persoane(la ciclul gimnazial);
- Acțiuni pentru prevenirea şi combaterea violenței în mediul şcolar;
- 6 aprilie 2021, Școala Gimnazială „Ion Mareș” Vulcana-Băi și Asociația BLOCKSTART, au fost gazdele unei activități locale din cadrul proiectului „Outdoor Education and Teaching Methodology”(2020-1-UK01-KA201-078965); la activitate au participat partenerii de proiect din România, Școala Gimnazială „Grigore Rădulescu” Bezdead și Școala Gimnazială „Coresi” Târgoviște;
- Acțiuni de cinstire a marilor evenimente ale istoriei şi culturii naționale, europene, mondiale(1 decembrie, „Ziua eroilor” etc)
- Acțiuni de însușire şi respectare a normelor de igienă, de prevenire a îmbolnăvirii(pandemie Covid-19);
- Acțiuni de cunoașteri şi respectare regulilor de protecția muncii, a normelor de circulație, de prevenire a incendiilor;
- Derularea activităților tradiționale pentru „Ziua școlii” (online);
- Participare în proiectul transnațional „Tradiții și obiceiuri locale”, desfășurat în perioada octombrie-decembrie 2020;
- 5 iunie: „Ziua Mondială a Mediului Înconjurător” – „Ce sunt ecosistemele și cum pot fi restaurate”;
- Două excursii în Parcul Natural Bucegi: iulie2021,clasa a V-a și clasa a VII-a (în parteneriat cu Asociația BLOCKSTART);
- Organizarea banchet sfârșit de ciclu primar și gimnazial ( clasa a IV-a și clasa a VIII- a);
- Activități încheiere an școlar (pe clase).
CURSURI
- Cursul de formare CRED – ,,Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți”, prof, Raluca-Elena CÎRNARU, prof. Sorina-Vanessa PÎRVU, prof. Aura-Maria STĂNCESCU, prof. Gabriela IONESCU, prof. Nadia-Alina DUMITRESCU, prof. Rodica DOBRESCU, prof. Valeria-Ștefania NEMUȚ, prof. Silvia CRUCERU, prof. Maria-Manuela GHEORGHE
- Cursul Selfie organizate în cadrul proiectului EduNetworks – toate cadrele didactice;
- Cursul Literație, gândire critică și creativă organizat în cadrul proiectului EduNetworks – prof. Nadia-Alina DUMITRESCU, prof. Maria-Manuela GHEORGHE, prof. Rodica DOBRESCU, prof. Maria-Iuliana MIHAI, prof. Elena NECULĂESCU, prof. Sara VODĂ, prof. Alina-Vasilica PETRESCU
- Consilierea profesorilor debutanți pentru susținerea examenului național de definitivat/ titularizare-organizat de CCD-Dâmbovița, prof. Antonela ARZOIU;
- Cursul de perfecționare „Incluziunea școlară de la teorie la practică” (24 ore) organizat de Asociația Dascăli Emeriți, prof. Sara VODĂ;
- Cursul „Educație și Competență Bancară pentru profesori” , din perspectiva utilizatorului de servicii financiare, prof. Raluca-Elena CÎRNARU;
- Cursul „Reziliența: cum să rămânem puternici și echilibrați emoțional în aceste vremuri”- sC. SELLfication SRL-D, prof. Raluca-Elena CÎRNARU;
- WEBINAR– 7 PAȘI CĂTRE CREATIVITAE ÎN LIMBAJ CLASSROOM, prof. Nadia-Alina DUMITRESCU;
- WEBINAR – EVALUARE ȘI FEEDBACK AUTOMAT ÎN MOODLE, prof. Nadia-Alina DUMITRESCU;
SIMPOZIOANE
- Simpozionul național „Magia sărbătorilor de iarnă” – ediția 2021, prof. Alina-Vasilica PERTESCU;
- Simpozionul național „Cei șapte ani de acasă – ediția 2021, prof. Sara VODĂ;
CONFERINȚE
- Conferința Națională ,,Elevul – oglinda învățământului” – prezentarea articolului ,, Elevul cu CES – oglinda învățământului actual”, Valeria-Ștefania NEMUȚ;
- Conferința Internațională de Geografie „ Spațiul cultural național în
afara frontierelor – Educație, identitate, cultură, tradiție, obiceiuri, conștiință ” în cadrul Proiectului „Geografia fără frontiere”, prof. Raluca-Elena CÎRNARU;
PUBLICAȚII
- ,, Elevul cu CES – oglinda învățământului actual”, publicație cu ISSN, iunie 2021, în Ghidul metodologic Elevul-oglinda învățământului”, prof. Valeria-Ștefania NEMUȚ;
- „20 noiembrie – Ziua internațională a drepturilor copilului” în revista locală „Acum”, prof. Rodica DOBRESCU;
- Publicare de TESTE ONLINE pe DIDACTIC.RO, prof. Nadia-Alina DUMITRESCU;
- „Colaborarea școală-familie” – articol publicat în revista AGIRO, prof. Nadia-Alina DUMITRESCU;
- „Concepția constructivistă asupra formării noțiunilor științifice” – articol în Revista Internațională, editura Edudel, prof. Nadia-Alina DUMITRESCU;
CONCURSURI
- Concursul național (online) – „Mărțișoare zâmbitoare” – Arad, prof. Alina-Vasilica PERTESCU, prof. Elena NECULĂESCU;
- Concursul județean, ,Mărțișorul norocos”- Alba Iulia, prof. Alina-Vasilica PERTESCU, prof. Elena NECULĂESCU;
- Concursul regional ,,Biblioteca vorbitoare”- Fieni, prof. Alina-Vasilica PERTESCU, prof. Elena NECULĂESCU;
- Concursul național ,,OBICEIURI DE PAȘTI,, aprobat în CAERI 26149, la poziția 898, februarie,2020, ediția a IX-a, prof. Maria-Iuliana MIHAI;
- Concursul „Manifest pentru Pământ”- secțiunea DESEN- SGR Prahova, prof. Raluca-Elena CÎRNARU;
- Concursul național – „Știința ca o joacă”, organizat de Palatul copiilor Arad, prof. Nadia-Alina DUMITRESCU;